وینیل چیست؟

 

استیکر لایه ظرافت از کالا پی او سی که پشت آن چسبدار بوده و جایگزین ارزان قیمتی برای کاغذهای دیواری به شمار میرود . استیکر یکی‌از متریالهای مضاعف کاربردی در مورد چاپ و تبلیغات فضای فرنگی و فضای داخلی محسوب میشود که میتوانند طرحهایی قشنگ بر روی دیوار و یا این که مکانهایی زیرا اتوبوس , خودروهای سواری , نمایشگاهها و … تولید نمایند .

ویژگیهای استیکرها

 

استیکرها قابل شستشو هستند .

دکوراسیونی قشنگ با صرف هزینه کم

قابلیت نصب بر روی اشکال سطح ها با متاع رنگ روغن , پلاستیک , گچ , مولتی کالر , شیشه , آینه , چوب ( MDF ) , درب اتاق , بوفه , سردخانه و … .

 

اشکال استیکر

 

شیشه ای : استیکرهای شیشه ای برای مصارف یگانه می‌باشند و همانند شیشه از دو طرف مشاهده کرد دارا‌هستند .

شیری : استیکر شیری از محبوبیت بالاتری شامل است و رنگ قضیه سپید دارااست . این دسته استیکر که پشت آن چسبنده بوده برای مصارفی زیرا چاپ و تبلیغات روی بدنه اتوبوس , روی خودرو , خاور , نیسان و کامیونهای پخش محصول ها , چاپ و تبلیغات روی قطار , چاپ و تبلیغات روی درب و کف فروشگاهها و پاساژها , چاپ و نصب روی دیوارهای رنگ شده ( دیوار منازل , شرکتها و مؤسسات ) , چاپ بر روی یخچالهای صنعتی و خانگی , چاپ روی شیشه سوپر مارکتها , چاپ و تبلیغات روی بدنه و درون مترو , و به طور کلی همه محل هایی که مرحله صاف و صیقلی دارا‌هستند , کاربرد داراست .

 

نکاتی که در باب استیکرها

 

پیشین از نصب استیکر ابتدا محل مورد نصب بایستی منزه شود و در صورت قابلیت و امکان ابتدا شسته و آن‌گاه استیکر نصب شود .

طرحهایی که روی استیکرها اجرا می‌گردد نسبی و تقریبی است و می‌توان آنها‌را با مسافت در فضای بیشتری جا بخشید .

برای زیبایی بیشتر استیکرها می‌توان به تناسب مکان متبوع آنان را بصورت عمودی و افقی نصب نمود .

نصب استیکر بسته به دسته کاربرد و فضای مورد به کار گیری آن به طریقههای متمایز چاپ می شود . چنانچه قرار باشد استیکر در فضای گشوده مورد استعمال قرار گیرد و روی بدنه وسایل نقلیهای همچون اتوبوس یا این که کامیونت یا این که قطار نصب شود , می بایست از گونه مرغوب و کیفیت عالی آن بهره برد چون بایستی پایداری متعددی در قبال فروغ آفتاب , باران و اشکال شستشوها داشته باشد . همینطور جوهرهای مورد به کار گیری در ایجاد آنان می بایست مرغوب باشند چون جوهرهای نامرغوب پس از حدود ٢ تا ٣ ماه منزه شده و استیکر کهنه به لحاظ میرسد .

 

درباره با استیکرهایی که روی اتوبوسها نصب می شود قضیه یه خرده پیچیده خیس است , به‌این ادله که اتوبوسهای کمپانی واحد به صورت آراسته در هر هفته یک توشه نوبت کارواش دارا‌هستند و به دلیل آلودگی هوا و نشستن هالهای از روغن روی بدنه , آنها‌را با اسید رقیق شده شستشو می دهند , و در صورتی‌که جوهرهای مصرف شده هنگام چاپ نامرغوب باشند , رنگ آنها بوسیله اسید رقیق شده تمیز میگردد .

 

قبلی از خرید استیکر نسبت به برنامه ای که میخواهید تعیین نمایید حتماً پیش مسئله فرضی داشته باشید . در غیر این صورت هنگام گزینش بجهت وجود طیف گسترده ای از طرحها با اختلال مواجه خواهید شد .

بعد ها محلی که قرار است در آنجا استیکر نصب شود را در لحاظ بگیرد . سایز استیکر بایستی متناسب با محل نصب باشد مثلاً برای مکان‌های کوچک می بایست دنبال طرحهایی با سایز کوچک بود .

درصورتی که استیکر برای اتاق نوپا هست بایستی در محلی بدور از دسترس خردسال ها نصب شود .

نصب استیکر بر روی اتوبوسها به دلیل وجود فرو رفتگی , برآمدگی و کنارههای اتوبوس عمل دشواری است . دراین مورد بعضا اشخاص با آموزش تخصصهای حتمی و تشکیل گروهای یکسری نفره فعالیت نصب و ترمیم استیکر اتوبوسها را انجام می دهند .

 

استیکرها کارکردهای متمایز دارا‌هستند . بر این اصول می‌توان استیکرها را بر حسب کاربردشان به سه جور طبقه بندی نمود .

Comments